V naších třídách hraje primární roli slovní hodnocení. Žáci jsou tímto způsobem hodnoceni v pololetí a na konci školního roku.
Jaké hodnocení u nás probíhá?
V průběhu roku se přikláníme také k jiným formám průběžného hodnocení:
– sebehodnocení ( žákovské portfolio, hodnotící listy)
– grafická hodnocení např. razítka, smajlíci, samolepky
– denní hodnocení v kruhu – žáci hodnotí průběh dne např. formou nedokončených vět ( nejvíce se mi líbilo / nelíbilo, spolupráce se mi dařila/nedařila , zadaný úkol jsem zvládl/ nezvládl apod. )
– hodnocení třídního klimatu– vztahy ve třídě
– společné hodnocení (učitel-žák- rodič) – třídní schůzky formou trojlístku (pokud to situace dovolí)
Proč hodnotíme slovně?
1. Nesrovnáváme žáky mezi sebou, ani jejich školní výkony.
2. Chápeme každého žáka jako jedinečnou osobnost a hodnotíme individuálně.
3. Hodnotíme pokroky a posun v jednotlivých oblastech.
4. Verbální forma hodnocení je výstižnější a obsažnější.
5. Umožňuje vyzdvihnout přednosti žáka a zároveň popsat nedostatky, na jejichž odstranění musí žák pracovat.
6. Pomocí slovního hodnocení můžeme žáky lépe motivovat.
7. Je možné zachytit postoje, úsilí a snahu žáků.